Lekkostrawna surówka z białej rzodkwi z pestkami dyni

white radish salad with pumpkin seeds


Wiem, że nie każdy przepada za smakiem białej rzodkwi, a szkoda bo jest niezwykle zdrowa. Ma tylko 12 kcal w 100 g. Zawiera ogromną ilość składników odżywczych. Mnóstwo witaminy C, PP i z grupy B, wapń, fosfor, potas, magnez, żelazo, cynk, sód, kwas foliowy oraz olejki eteryczne, które nadają jej charakterystyczny zapach i smak - tak czasem nielubiany przez niektórych. Jednakże jest sposób na to, aby rzodkiew stała się bardzo delikatna w smaku, a nie traciła nic ze swoich prozdrowotnych właściwości.


SKŁADNIKI
  • Połowa białej rzodkwi
  • Pestki dyni
  • Jogurt / śmietana
  • Majonez
  • Ocet jabłkowy / sok z cytryny
  • Pieprz
  • Sól
  • Cukier

WYKONANIE
Rzodkiew obieramy i ścieramy tarce.
Dodajemy jogurt/śmietanę i odrobinę majonezu.
Doprawiamy solą, pieprzem, octem jabłkowym i cukrem.
Na koniec dodajemy pestki dyni, mieszamy i cieszmy się super zdrową przekąską :)


white radish salad with pumpkin seeds


white radish salad with pumpkin seeds

Bene sapiat!


4 komentarze :

  1. W takim razie zachęcam do wypróbowania mojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś próbowałam tej sałatki niestety nie podeszła mi smakowo, ja wolę coś ostrzejszego ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Można zrobić ją tak jak lubisz, dodając np. świeżą papryczkę chili lub czosnek albo połączyć z kurczakiem smażonym w curry :-) (o właśnie podsunęłaś mi pomysł na nowe przepisy z użyciem białej rzodkwi... :) - dzięki!

    Pozdrawiam!
    Zofiana

    OdpowiedzUsuń

 

KĄCIK HAZARDZISTY


Śledź mnie

myTaste.pl

statystyka

Kontakt

zofianazofiana@gmail.com

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *