Muffiny z pastą daktylową i przepis na pastę z daktyli

date paste muffin

Kiedyś z ciekawości kupiłam pastę daktylową. Przeleżała trochę, zanim wpadłam na pomysł, co z nią zrobię. Pierwsze użyłam do kanapek (ale to takie banalne), więc stwierdziłam, że tej cudnej paście - o karmelowym posmaku - należy się lepsze traktowanie, więc umieściłam ją w muffinkach.
 
date paste muffindate paste muffin

Muffinki
SKŁADNIKI (na 12 muffinek)
1i3/4 szklanki mąki
3/4 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody 
200ml mleka
90ml oleju
1 jajko 
1 łyżeczka cukru waniliowego lub kilka kropel olejku do ciast
pasta daktylowa 
2-3 łyżki wiórek kokosowych (opcjonalnie)
1-2 łyżki kakao (opcjonalnie)

WYKONANIE
W 1. misce mieszamy suche składniki, a w 2. mokre. Wlewamy mokre składniki do suchych i mieszamy niezbyt dokładnie.
Formę wyłożyć papilotkami, wlewamy do połowy ciasto, a następnie dodajemy po łyżeczce pasty daktylowej i znów zalewamy resztą ciasta.
Pieczemy ok.25 minut w temp. 200 stopni.

Pasta daktylowa
SKŁADNIKI
suszone daktyle bez pestek
woda
WYKONANIE
Daktyle zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na kilka godzin. Potem blendujemy na gładką masę.

date paste muffin

Znacie pastę daktylową? Lubicie?


2 komentarze :

 
pomagajonline

KĄCIK HAZARDZISTY


Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Durszlak.pl
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
myTaste.pl
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów
zBLOGowani.pl

statystyka

Kontakt

zofianazofiana@gmail.com

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *